Architektka Radka Neumanová a restaurátor Lukáš Janota poukáží na různá řešení velkorozponových konstrukcí významných místních staveb – od masivního dřevěného krovu sokolovny původně krytého těžkou prejzovou střechou až po subtilní kovovou konstrukci lávky nad kolejišti čáslavského nádraží. Do krovu přední čáslavské secesní budovy se dostaneme po běžně nepřístupném, ale překvapivě elegantním betonovém schodišti. Sokolovna, dílo významného architekta Jana Vejrycha, byla otevřena v roce 1911. Zhruba ve stejném čase – v roce 1909 – čáslavští začali řešit, že železnice přinesla do města nejen rozvoj, ale i limity, když přehradila staré cesty. Byla postavena osvětlená železniční lávka vedoucí od perónu hlavního nádraží do prvního patra staniční budovy lokální dráhy. Ta byla později nahrazena stávající širší a pevnější lávkou na druhé straně nádražní budovy. Příhradová lávka, ze které malý Miloš Forman chodil marně vyhlížet každý den tatínka až se vrátí z výslechu poté, co ho odvedlo gestapo, je nyní velkým místním tématem. Bude zachována nebo zmizí? Kde v Čáslavi najdete zbytky lávky předchozí? A co za změny přinesl rok 1869, kdy do Čáslavi přijel první vlak?
ne 1. 10. | 16:00 | před sokolovnou, Masarykova 471/34